Korak-po-korak: Rješavanje najčešćih kvarova na HP i Lenovo računalima

Računala su danas temelj poslovanja i svakodnevnog života. Kada dođe do kvara, čak i manji problem može usporiti rad, izazvati frustraciju i stvoriti neočekivane troškove. Dobra vijest je da mnogi česti problemi imaju jednostavna rješenja – barem u prvim koracima. U ovom blogu donosimo najčešće kvarove na HP i Lenovo računalima i objašnjavamo kako ih možete pokušati riješiti sami, a kada je vrijeme da se obratite ovlaštenom servisu ZEL-COS.


1. Računalo se ne uključuje

Mogući uzroci:

  • Ispravljač napajanja ili kabel nisu spojeni.

  • Baterija je potpuno prazna (kod prijenosnika).

  • Hardverski kvar na matičnoj ploči ili napajanju.

Koraci rješavanja:

  1. Provjerite da je kabel za napajanje ispravno spojen na računalo i utičnicu.

  2. Isprobajte drugu utičnicu ili produžni kabel.

  3. Kod prijenosnika – izvadite bateriju (ako je moguće), spojite adapter i pokušajte uključiti uređaj samo preko struje.

  4. Ako i dalje nema reakcije – vjerojatno je riječ o hardverskom problemu i potrebno je servisiranje.


2. Računalo se uključuje, ali nema slike na ekranu

Mogući uzroci:

  • Oštećen ili odspojen kabel monitora.

  • Problemi s grafičkom karticom.

  • Kvar na samom ekranu (posebno kod laptopa).

Koraci rješavanja:

  1. Provjerite je li kabel monitora (HDMI, DisplayPort, VGA) dobro spojen.

  2. Isprobajte drugi monitor ili kabel.

  3. Na prijenosnicima pokušajte kombinaciju tipki (obično Fn + F4 ili Fn + F8) za prebacivanje prikaza.

  4. Ako slike i dalje nema, moguće je da je problem s grafikom ili ekranom – slučaj za servis.


3. Računalo je sporo i „zaglavi“

Mogući uzroci:

  • Premalo slobodnog prostora na disku.

  • Previše programa koji se pokreću automatski.

  • Virus ili zlonamjerni softver.

  • Istrošen HDD (tvrdi disk).

Koraci rješavanja:

  1. Oslobodite prostor brisanjem nepotrebnih datoteka ili korištenjem alata poput „Disk Cleanup“.

  2. Deaktivirajte programe koji se automatski pokreću pri paljenju računala.

  3. Pokrenite antivirusni sken (Bitdefender ili drugi pouzdani alat).

  4. Ako i dalje radi sporo – razmislite o nadogradnji na SSD disk ili dodatnu RAM memoriju.


4. Tipkovnica ili touchpad ne rade ispravno

Mogući uzroci:

  • Softverski problem (driveri).

  • Fizičko oštećenje.

  • Prašina ili tekućina.

Koraci rješavanja:

  1. Restartirajte računalo – ponekad je riječ o privremenoj grešci.

  2. Provjerite „Device Manager“ i ažurirajte drivere.

  3. Spojite vanjsku tipkovnicu/miš – ako rade, problem je u integriranoj tipkovnici ili touchpadu.

  4. Ako je došlo do prolijevanja tekućine – odmah isključite računalo i odnesite ga u servis!


5. Problemi s internetom i mrežom

Mogući uzroci:

  • Problem s routerom ili mrežnom karticom.

  • Neispravne postavke mreže.

  • Zastarjeli driveri.

Koraci rješavanja:

  1. Restartirajte router i računalo.

  2. Provjerite Wi-Fi postavke i lozinku.

  3. U „Device Manageru“ provjerite mrežnu karticu i ažurirajte drivere.

  4. Ako i dalje nema veze, probajte spajanje preko kabela – ako radi, problem je u Wi-Fi adapteru.


Kada se obratiti ovlaštenom servisu?

Ako ste prošli kroz osnovne korake, a problem i dalje postoji – to je trenutak da uređaj prepustite stručnjacima. Prednost ovlaštenog servisa ZEL-COS je u tome što koristimo originalne dijelove, imamo certificirane tehničare i osiguravamo da će vaše HP, Lenovo ili Acer računalo biti popravljeno prema tvorničkim standardima.


Zaključak

Manje softverske probleme možete riješiti sami uz nekoliko jednostavnih koraka. No, kod hardverskih kvarova ili sumnje na ozbiljnije probleme – najbolje rješenje je ovlašteni servis. Time čuvate garanciju, produžujete vijek trajanja uređaja i izbjegavate nepotrebne troškove.

👉 Ako imate poteškoća s HP ili Lenovo računalom, kontaktirajte ZEL-COS servis i prepustite vaše računalo sigurnim rukama stručnjaka.

Zel-Cos d.o.o. za elektroničko-informatičke usluge i marketing, Nova cesta 166, 10000 Zagreb., Transakcijski račun: 2360000-1101194923, IBAN: HR5323600001101194923 otvoren kod Zagrebačke banke d.d., 2500009-1101365330, IBAN: HR3725000091101365330 otvoren kod ADDIKO d.d. i 2340009-1110626430, IBAN: HR4523400091110626430 otvoren kod Privredne banke Zagreb d.d., Temeljni kapital u iznosu 149.000,00 kn uplaćen je u cijelosti. Direktor Dubravko Puhelek. Porezni broj: 03693350, OIB: 07306591551

Obavijest o načinu podnošenja prigovora / Opći uvjeti poslovanja / Izjava o privatnosti / CID (Customer Induced Damage)

IKT integracija poslovnih procesa za rast konkurentnosti